torsdag 12 februari 2015

Svenska rallyt shakedown Råda 12/2 -2015


Ja äntligen så är årets höjpunkt igång, Svenska rallyt 2015. Idag så var det shakedown i Råda och fan så jag längtat efter se rallybilar i full fart och deras underbara motorljud. Kameran var förstås med och i år så har jag ett nytt objektiv som jag dock inte hade förra året. Men bilderna blev lyckade tyckte jag och här kommer det några av bilderna från dagen.





























Ja i bilden nedan kan ni se det som inte får hända. En fotograf blev påkörd under shakedown. Det var Michal Solowow från polen som tappade kontroll över sin bil fick sladd, snurrade och träffade fotografen på framsidan av hans kropp. Som vittne till det så trodde jag ingen kunde överleva en sådan smäll. Men tack gode gud så överlevde han. Enligt vad jag läst på sociala medier så har han några skrubbsår och har inga allvarliga skador. Så han hade verkligen änglavakt.









En fokuserad världsmästare Sebastien Ogier
















Robert Kubica




Mads Ostberg






Ja imorgon så bär det kanske av till Torsby för att fotografera mer och njuta av rallyt. Så det kommer att mer bilder inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar